Τρίτη, 12 Δεκεμβρίου 2017
Βρίσκεστε εδώ: Οικοσελίδα Τα Νέα μας
Τα Νέα μας

Διαβάστε ειδήσεις από τα διάφορα τμήματα μας και από τις περιοχές μας.

Βομβαρδισμός γνώσεων ήταν η εκδρομή μας στην Αθήνα
Πέμπτη, 31 Δεκεμβρίου 2015 18:25    PDF Εκτύπωση E-mail
Πέμπτη, 31 Δεκεμβρίου 2015 18:25

Εκδρομή για λίγους αλλά επίλεκτους, ήταν η πολύ αλλιώτικη εκδρομή που το Σώμα Ακριτών διοργάνωσε στην Αθήνα! Μια ομάδα 18 Ακριτών ταξίδεψε από τις 27 μέχρι και τις 30 Δεκεμβρίου στην πρωτεύουσα της Ελλάδας με στόχο να μελετήσει από κοντά την αρχαιολογία της πόλης. Ήταν μια εκδρομή αρχαιολογίας που καμιά… σχέση δεν είχε με οποιαδήποτε άλλη παρόμοια εκδρομή.

Την Κυριακή 27 Δεκεμβρίου η έναρξη της… μύησης έγινε στο Ναό του Ολυμπίου Διός λίγα μόνο μετά την πρωινή άφιξη μας στην Αθήνα. Αργότερα μ’ ένα περίπατο γύρω από τον βράχο της Ακρόπολης ξεδιπλώσαμε κάμποσα από τα μυστικά του. Η πρώτη μέρα έκλεισε με επίσκεψη στο πραγματικά εξαιρετικό Μουσείο Ακρόπολης.

Την επόμενη μέρα νωρίς βρεθήκαμε στο αρχαίο θέατρο του Διόνυσου. Ο βομβαρδισμός των γνώσεων και των αποκαλύψεων ήταν κι εδώ μεγάλος! Ακολούθησε η ανάβαση στην Ακρόπολη και η επίσκεψη – προσκύνημα μας στον Παρθενώνα, στο Ερεχθείο… Το απόγευμα πήγαμε μέχρι το Παναθηναϊκό στάδιο. Το αρχαίο στάδιο των 192 μέτρων όπου έγιναν οι πρώτοι σύγχρονοι Ολυμπιακοί αγώνες. Ενώ στη συνέχεια περιδιαβάσαμε στα δρομάκια της Αθήνας και είδαμε συγκεκριμένα σημεία αρχαιολογικού, ιστορικού αλλά και άλλου ενδιαφέροντος… Εκεί κοντά στο Μοναστηράκι οι Ακρίτες – φιλόσοφοι ξεκουράστηκαν το βράδυ σε μια ταβέρνα με χορό και τραγούδι ενίοτε κυπριακό.

Την Τρίτη πρωί και πάλι βρεθήκαμε στην Αρχαία Αγορά για ένα μεγάλο παιγνίδι πληροφοριών. Χωρισμένοι σε τέσσερις ομάδες οι Ακρίτες μας κυνήγησαν την γνώση με ένα διαφορετικό τρόπο για να καταλήξουν στο υπέροχο Ηφαίστειο. Ακολούθησε επίσκεψη στον Κεραμεικό και στους αρχαίους τάφους κι έτσι ολοκληρώθηκε λίγο μετά το μεσημέρι η όλη προσπάθεια. Το απόγευμα ήταν πλέον ελεύθερο για περίπατο στην Χριστουγεννιάτικη Αθήνα. Το βράδυ η αποστολή αποφάσισε περισσότερη κουλτούρα… παρακολουθώντας θέατρο και μάλιστα κωμωδία στο Θέατρο Λαμπέτη.

Στις 30 Δεκεμβρίου η όμορφη εκδρομή μας τέλειωσε και ξεκινήσαμε για την επιστροφή στην Κύπρο. Ήταν μια σπάνια δράση που ανκαι σύντομη – δυστυχώς - μας άφησε έντονες αναμνήσεις για διάφορους λόγους. Μην περιμένετε να σας πούμε τι ακριβώς μάθαμε, πόσες απορίες λύθηκαν και πόσες πολύ περισσότερες απορίες δημιουργήθηκαν… Αυτά είναι μόνο για όσους συμμετέχουν και οι περιληπτικές περιγραφές δεν μπορούν να δώσουν ούτε στο ελάχιστο τα όσα ζήσαμε!

Στην Αθήνα για αρχαιολογία...
Σάββατο, 26 Δεκεμβρίου 2015 17:17    PDF Εκτύπωση E-mail
Σάββατο, 26 Δεκεμβρίου 2015 17:17
Για την Αθήνα αναχωρεί ξημερώματα της Κυριακής 27 Δεκεμβρίου 2015 ομάδα 18 Ακριτών. Θα είναι μια αλλιώτικη εκδρομή που θα έχει να κάνει με τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό.

Το πρόγραμμα που θα ακολουθήσει η αποστολή μας είναι εκπαιδευτικό, με περιδιαβάσεις σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία, περιπατητικές συζητήσεις όπως αυτές του Αριστοτέλη… και γνώσεις – πολλές γνώσεις!

Θα επισκεφτούμε το Ναό του Ολυμπίου Διός, θα περπατήσουμε γύρω από την Ακρόπολη για να μάθουμε για τα μυστικά του βράχου και θα επισκεφτούμε το Μουσείο Ακρόπολης. Θα μελετήσουμε την αρχιτεκτονική του Παρθενώνα αλλά την καταστροφή του καθώς και τα άλλα περίφημα μνημεία του ιερού βράχου. Μια περιδιάβαση στα δρομάκια της Αθήνας θα έχει στόχο να δούμε συγκεκριμένα σημεία αρχαιολογικού και ιστορικού ενδιαφέροντος. Ενώ θα έχουμε κι ένα κυνήγι πληροφοριών στην Αρχαία Αγορά καθώς και επίσκεψη στον Κεραμεικό και στους αρχαίους τάφους. Το πιο σημαντικό κομμάτι της προσπάθειας μας ίσως βέβαια να μην είναι αυτά που θα βλέπουμε αλλά αυτά που θα λέμε... Γεμάτα μυστήριο και γοητεία απο την αρχαία Ελλάδα...

Ένας ωραίος τρόπος, για κάποιους ξεχωριστούς νέους να αποχαιρετήσουν το 2015!

Με αιμοδοσία το Σώμα Ακριτών ξεκίνησε τις γιορτές των Χριστουγέννων
Κυριακή, 06 Δεκεμβρίου 2015 13:04    PDF Εκτύπωση E-mail
Κυριακή, 06 Δεκεμβρίου 2015 13:04

Την ετήσια μας αιμοδοσία μας είχαμε στις 5 Δεκεμβρίου. Αυτή ήταν η 11η συνεχόμενη αιμοδοσία του Σώματος Ακριτών. Κάθε χρόνο λίγο πριν τα Χριστούγεννα επιλέγουμε με αυτό τον τρόπο να μπούμε στο σωστό πνεύμα των γιορτών. Και ευτυχώς αρκετά μέλη, γονείς και φίλοι μας ακολουθούν πρόθυμα…

Έτσι λοιπόν και φέτος έγινε η πολύ καλή προσπάθεια. Τρεις ώρες κράτησε η αιμοδοσία και ήταν αρκετός ο κόσμος που προσπάθησε να προσφέρει το αίμα του. 45 άτομα κατάφεραν τελικά να το πετύχουν. Δεν είναι η καλύτερη μας επίδοση (51 μονάδες αίματος από το 2013), αλλά είναι ένας αριθμός πολύ καλός. Ανάμεσα τους και οι δύο… ρεκορντμεν του Σώματος Ακριτών, ο Χάρης Νικολάου και ο Γιάννος Νικολάου, που συμπλήρωσαν 10 αιμοδοσίες με το Σώμα Ακριτών!

Και ενώ αιμοδότες, γιατροί, νοσοκόμοι και εθελοντές έδιναν τη μάχη τους, την ίδια στιγμή ή όλη ατμόσφαιρα που επικρατούσε ήταν… πανηγυρική. Φωνές και φασαρία μέσα, πειράγματα και αστεία, ψήσιμο από τα νιάτα μας απ’ έξω στις φουκούδες. Ήταν παγωνιά έξω… αλλά ήταν όλοι εκεί προσπαθώντας να προσφέρουν. Άλλωστε αυτό ήταν και το μήνυμα όλης της βραδιάς: Η προσφορά προς τον συνάνθρωπο!

Το Σώμα Ακριτών στέλνει τις ευχαριστίες του σε όλους, όσοι ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα του. Αλλά και στα μέλη μας που βοήθησαν να διοργανωθεί η όλη εκδήλωση.

Έγινε ο μεγάλος αγώνας στο οριεντιαριγκ
Κυριακή, 22 Νοεμβρίου 2015 20:11    PDF Εκτύπωση E-mail
Κυριακή, 22 Νοεμβρίου 2015 20:11

Τον ετήσιο αγώνα αγωνιστικού προσανατολισμού (orienteering) του Σώματος Ακριτών είχαμε την Κυριακή 22 Νοεμβρίου στις 10.00πμ στο δάσος Αθαλάσσας.

Φέτος ο θεσμός αναβαθμίστηκε κι έτσι έγιναν τρεις αγώνες: Για Πρωτοπόρους, για Εξερευνητές και για Ακρίτες από 15 ετών και άνω. Οι τρεις διαδρομές είχαν βέβαια διαφορετικό βαθμό δυσκολίας. Οι αθλητές μας διαγωνίστηκαν σε δυάδες σε αντίθεση με τους επίσημους αγώνες όπου οι αθλητές αγωνίζονται ατομικά.

Συνολικά 81 μέλη του Σώματος συμμετείχαν στους τρεις αγώνες. Το δάσος γέμισε ξαφνικά με κέφι από τους Ακρίτες μας που έβαλαν τα δυνατά τους για να νικήσουν στο μεγάλο αγώνα.

Και οι νικητές ήταν:

1. Λευτέρης Γιάλλουρος – Παναγιώτα Μαυρή

2. Γιώργος Νικολάου – Ειρένα Γεωργίου

3. Δημήτρης Ξενοφώντος – Αντρέας Σεργίδης

Σε όλους τους νικητές απονεμήθηκαν βραβεία (κύπελλα στους πρώτους, μετάλλια σε 2ους και 3ους). Να το ξαναπούμε όμως πως το μεγαλύτερο βραβείο για όλους μας ήταν η ευχάριστη απασχόληση μας με χάρτες και πυξίδες μέσα στην ομορφιά της φύσης!

Διήμερη δράση στον γραφικό Ασκά
Δευτέρα, 09 Νοεμβρίου 2015 10:43    PDF Εκτύπωση E-mail
Δευτέρα, 09 Νοεμβρίου 2015 10:43

Τόσα χρόνια τώρα κάναμε πολλά διήμερα στο Σώμα Ακριτών… Και πάντοτε περνούμε καλά. Κάποια όμως ξεχωρίζουν λίγο παραπάνω. Λίγο το περισσό κέφι, λίγο το περιβάλλον κάτι τελοσπάντων γίνεται αιτία κάποιο από τα διήμερα μας να μένει πιο έντονο στη μνήμη μας. Ένα τέτοιο διήμερο φαίνεται πως ήταν και αυτό που είχαμε στις 7 και 8 Νοεμβρίου στο χωριό Ασκάς!

Τι ναταν άραγε αυτό που έκανε το διήμερο μας να ξεχωρίσει:

Μήπως η δυναμική συμμετοχή 30 νέων;

Μήπως το όμορφο χωριό με τα γραφικά δρομάκια του;

Ή η φύση και το βουνίσιο περιβάλλον με τις δόμες του;

Ή ακόμα οι δυνατές παρουσιάσεις και οι συζητήσεις που κράτησαν μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες;

Μάλλον όλα αυτά μαζί έπαιξαν το ρόλο τους στο να περάσουμε απίθανα! Και μαζί με αυτά το κέφι των Ακριτών μας που φάνηκε ακόμη και στα παιγνίδια που οι… μεγάλοι έπαιξαν. Αλλά και το εξαιρετικό δείπνο που ετοιμάστηκε στα κάρβουνα. Ενώ και οι καιρικές συνθήκες ήταν ιδανικές για όλες τις δραστηριότητες μας. Άλλωστε οι Ακρίτες μας δεν φοβήθηκαν το κρύο της νύχτας και έστησαν τα αντίσκηνα τους στη μικρή αυλή του σχολείου.

Ο Ασκάς αποδείχτηκε πολύ φιλόξενος, με ανθρώπους που έδειξαν να χαίρονται την παρουσία μας εκεί αλλά και την κάποια αναστάτωση που προκάλεσε η ξαφνική αύξηση στην σχεδόν ανύπαρκτη νεολαία του χωριού. Το χωριό ήταν σίγουρα γραφικό όπως και το μικρό – κλειστό εδώ και χρόνια – σχολείο του που άνοιξε για να μας φιλοξενήσει.

Ήταν ένα ωραίο διήμερο μακριά από την καθημερινή μας ρουτίνα, που μας ξεκούρασε και μας αναζωογόνησε.

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

Tελευταίες Ειδήσεις

Επίσκεψη των Σταυραετών της Πάφου

Ομάδα αρχηγών του Σώματος Σταυραετών ταξίδεψε από την Πάφο στη Λευκωσία, για να συναντήσει αντίστοιχη ομάδα δικών μας αρχηγών. Οι Σταυραετοί έφτασαν βράδυ και φιλοξενήθηκαν στην λέσχη μας. Το πρωινό...

Περισσότερα...

Το μεγάλο πρωτάθλημα του σόφτμπολ

Το σόφτμπολ, ένα σχεδόν άγνωστο άθλημα στην Κύπρο, είναι το αγαπημένο άθλημα των Ακριτών. Κάθε χρόνο διεξάγεται το μεγάλο πρωτάθλημα σόφτμπολ στο οποίο συμμετέχουν όλες οι ομάδες Πρωτοπόρων και Εξερευνητών....

Ανακοινώσεις

Αιμοδοσία Σώματος Ακριτών στις 2 Δεκεμβρίου!

Αγαπητοί γονείς, φίλοι και Ακρίτες άνω των 17 ετών,   ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ ΣΩΜΑΤΟΣ ΑΚΡΙΤΩΝ   Σάββατο 2 Δεκεμβρίου, ώρα 5.00 – 7.00 μμ, στη λέσχη μας στο Καϊμακλί   Το Σώμα...

Περισσότερα...

Ένας αλλοιώτικος διαγωνισμός... ΜΕΓΑΛΟΙ, ΜΑΣ ΑΚΟΥΤΕ;

Εμείς οι Ακρίτες θέλουμε να είμαστε ακτιβιστές. Άνθρωποι δηλαδή που ενεργούμε για να έχουμε ένα καλύτερο κόσμο! Τι μας ενοχλεί λοιπόν; Τι θα θέλαμε να πούμε στους μεγάλους; Μήπως μας ενοχλεί...