Τρίτη, 21 Αυγούστου 2018
Βρίσκεστε εδώ: Οικοσελίδα Τα Νέα μας
Τα Νέα μας

Διαβάστε ειδήσεις από τα διάφορα τμήματα μας και από τις περιοχές μας.

Αλλη μια ωραία δράση στον Άγιο Επιφάνιο
Κυριακή, 30 Οκτωβρίου 2016 13:18    PDF Εκτύπωση E-mail
Κυριακή, 30 Οκτωβρίου 2016 13:18

Άλλη μια ωραία δράση καταγράψαμε στην ιστορία των Ακριτών. Η πρώτη μας φετινή κατασκήνωση έγινε στο χωριό Άγιος Επιφάνιος στις 28 - 29 Οκτωβρίου. Και ήταν πολύ επιτυχημένη τουλάχιστον όσο αφορά τη συμμετοχή μας, αφού 64 Ακρίτες βρέθηκαν στα… αντίσκηνα.

Οι Ακρίτες μας έκαναν πολλά και διάφορα στη διάρκεια του διήμερου όπως πάντοτε άλλοτε σε τέτοιες κατασκηνώσεις. Ας θυμηθούμε όμως αυτά που ξεχώρισαν στον Άγιο Επιφάνιο:

Φτάνοντας στο σχολείο του χωριού στήσαμε πρώτα τα αντίσκηνα μας. Ναι, μιλάμε για αληθινή κατασκήνωση και χρειαστήκαμε να στήσουμε 17 αντίσκηνα για να τακτοποιηθούμε όλοι.

Το βράδυ ανάψαμε τις φωτιές μας και ψήσαμε λουκανικάκια, χαλούμι και ψωμάκια που ζυμώσαμε μόνοι μας. Όλα αυτά ήταν βέβαια τα… ορεκτικά μας, αφού οι αρχηγοί μας φρόντισαν να έχουμε και τα πολύ εύγεστα μακαρόνια του φούρνου!

Το βραδινό πρόγραμμα ήταν διασκεδαστικό αλλά είχε και τις γνώσεις του παίζοντας ένα παιγνίδι για το περιβάλλον. Πριν κοιμηθούμε ακούσαμε και είδαμε κι ένα παραμύθι για την φάλαινα την Αλίκη…

Το πρωινό του Σαββάτου ήταν πολύ διαφορετικό. Πριν καν ξημερώσει δόθηκε το σύνθημα για το εγερτήριο! Είμασταν όλοι έτοιμοι γι’ αυτό. Σκοπός μας ήταν να φύγουμε αμέσως για το μονοπάτι της φύσης το οποίο θα εξερευνούσαμε. Το μονοπάτι έχει μήκος 2.5 χιλιόμετρα και η εξερεύνηση έγινε μέσω ενός μεγάλου περιβαλλοντικού παιγνιδιού. Μια – μια και ανά 2 λεπτά, οι ομάδες μας έμπαιναν λοιπόν στο παιγνίδι. Δέκα δοκιμασίες τους περίμεναν στη διάρκεια του παιγνιδιού, από το να απαντήσουν σε ερωτηματολόγια μέχρι να κάνουν παρατηρήσεις και να φτιάξουν μόμπιλο με υλικά από τη φύση. Η διαδρομή δεν ήταν εύκολη μέχρι να ανεβούμε στη ψηλότερη κορυφή των 830 μέτρων πάνω από τη θάλασσα. Εκεί πάνω στην κορυφή όμως, μπορούσαμε να δούμε το πυκνό δάσος από τη μια και τον κόλπο της Μόρφου από την άλλη. Η διαδρομή ήταν όμορφη και η φύση μας πρόσφερε απλόχερα καθαρό αέρα και πράσινο για τα μάτια μας.

Επιστρέφοντας ξεκουραστήκαμε με το… κλασσικό και αγαπημένο μας πρόγευμα. Και μετά αφού ξηλώσαμε την κατασκήνωση μας κλείσαμε τη δράση μας με παιγνίδι και τραγούδι.

Επέστρεψαν οι κατασκηνωτές μας απο το Τρόοδος
Δευτέρα, 11 Ιουλίου 2016 15:17    PDF Εκτύπωση E-mail
Δευτέρα, 11 Ιουλίου 2016 15:17

Όμορφες, αξέχαστες στιγμές πέρασαν οι κατασκηνωτές μας στο Τρόοδος που επέστρεψαν χθές 10 Ιουλίου. Στον κατασκηνωτικό χώρο των Κυπρίων Οδηγών και στη δροσιά του δάσους οι Ακρίτες μας είχαν ένα πρόγραμμα γεμάτο δράση!

Με εξερεύνηση στα μονοπάτια των Καληδονιών μέχρι τον καταρράκτη και στο Αταλάντη μέχρι την πλατεία Τροόδους, με οριεντίαριγκ, αθλητισμό αλλά και πολλές γνώσεις, το πρόγραμμα της κατασκήνωσης ήταν πλούσιο. Όμορφες και η βραδιές μας με παιγνίδι, αστερισμούς και παρατήρηση με το τηλεσκόπειο μας, αλλά και την Ακριτική βραδιά μας.

Ήταν σίγουρα μια απο τις καλύτερες μας κατασκηνώσεις!

Πανέτοιμοι για την κατασκήνωση στο Τρόοδος
Σάββατο, 04 Ιουνίου 2016 21:51    PDF Εκτύπωση E-mail
Σάββατο, 04 Ιουνίου 2016 21:51

Όλα έτοιμα για την κατασκήνωση μας στο Τρόοδος που ξεκινά στις 7 Ιουλίου. Έτοιμο το πρόγραμμα, ρυθμίζονται οι λεπτομέρειες, ετοιμοι και οι μαγείροι, ενώ οι διευθετήσεις για το χώρο έχουν γίνει. Ο χώρος που επιλέγηκε είναι η κατασκήνωση των Κυπρίων Οδηγών ψηλά στα βουνά του Τροόδους.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει πολύ ωραία πράγματα, όπως η εξερεύνηση της φύσης στο μονοπάτι των Καλιδωνιών και μέχρι τον καταρράκτη, αλλά και η παρατήρηση των άστρων με τηλεσκόπιο.

Αρκετά καλή και η συμμετοχή των παιδιών μας αφού οι κατασκηνωτές έφτασαν τους 52.

Η ασπίδα στο Πλατύ, το κύπελλο στο Καϊμακλί
Δευτέρα, 25 Απριλίου 2016 14:54    PDF Εκτύπωση E-mail
Δευτέρα, 25 Απριλίου 2016 14:54

Είναι η πιο δυνατή δράση της κάθε χρονιάς: Ο διαγωνισμός των ομάδων μας! Μια δράση κουραστική, κάποτε αγχώδης… αλλά και τόσο ενδιαφέρουσα. Μια δράση πρόκληση για όλα τα παιδιά μας που συμμετέχουν.

Ο διαγωνισμός μας έγινε λοιπόν και φέτος στο χωριό Βάβλα στις 23 και 24 Απριλίου. Από το πρωί του Σαββάτου μέχρι και λίγο πριν το μεσημέρι της Κυριακής οι Ακρίτες μας τα έδωσαν όλα για τη νίκη από τη μια, αλλά και την αξιοπρεπή εμφάνιση από την άλλη. Διότι δεν ήταν όλες οι ομάδες φαβορί. Η κάθε ομάδα είχε το δικό της στόχο. Άλλη πήγε για να νικήσει, άλλη για να αποκτήσει εμπειρίες και άλλη για να… μην μείνει τελευταία. Αλλά και η τελευταία ήθελε να το κάνει με καλή προσπάθεια και αξιοπρέπεια.

Δόθηκε λοιπόν μεγάλη μάχη… Αλλά με κέφι και ζωντάνια! Σ’ ένα κλίμα φιλικό και πάνω απ’ όλα Ακριτικό. Υπήρχαν φαβορί και δεν μας διέψευσαν. Νωρίς – νωρίς οι περσινοί νικητές από το Πλατύ, τα Μυρμήγκια της έμπειρης Σαββίνας Μάμα, βγήκαν μπροστά. Από κοντά οι Μέλισσες του Λάμπρου Διονυσίου με δυνατά μέλη στην ομάδα. Επίσης εκεί στα ψηλά βρέθηκαν τα Λιοντάρια της Μαριλένας Ξενοφώντος από το Καϊμακλί. Οι τρεις ομάδες κρατήθηκαν στις πρώτες θέσεις μέχρι τέλους.

Εξαιρετική εμφάνιση έκαναν όμως και τα Δελφίνια της Χριστίνας Δημητρίου, αλλά και οι Χελώνες της Άννας Νικολάου. Οι δύο ομαδάρχισσες άφησαν πολλές υποσχέσεις για… τον επόμενο διαγωνισμό. Καλά τα πήγε και ο Βασίλης Αποστολακούδης με τους Ξιφίες του. Όπως και οι Σκαραβαίοι του Πόλυ Κλαδευτηρά που επίσης προσπάθησαν πολύ.

Οι Αράχνες της Γαβριέλλας Ντερκ τα πήγαν καλύτερα όταν… σοβαρεύτηκαν. Ήταν πάντως η πιο διασκεδαστική ομάδα του διαγωνισμού! Ενώ η ομάδα των Καγκουρό είχαν αδυναμίες αλλά και νέα παιδιά που μπορούν να πάνε πολύ καλύτερα στο μέλλον.

Ο διαγωνισμός είχε μπόλικη δράση. Η εξερεύνηση της φύσης περιλάμβανε πορεία με χάρτη και πυξίδα, ανίχνευση και παρατηρητικότητα. Έδειξαν τις γνώσεις τους στις πρώτες βοήθειες και οι ομάδες έστησαν τα αντίσκηνα τους, έπαιξαν ράγκμπι, έφτιαξαν μαγειρεία και μαγείρεψαν κοτόπουλο και πιλάφι πουργούρι. Έψαξαν τους αστερισμούς για να προσανατολιστούν και το βράδυ παρουσίασαν χιουμοριστικά σκετσάκια και τραγούδια. Έπρεπε ακόμη να φτιάξουν πόστερ για την κυπριακή παράδοση αλλά και να διαγωνιστούν σε παιγνίδι γνώσεων.

Με όλα αυτά γέμιζαν το… λογαριασμό τους με βαθμούς και προσπαθούσαν για το καλύτερο.

Την Κυριακή και αφού ολοκληρώθηκαν όλες οι προσπάθειες οι ομάδες όλες παρατάχθηκαν έξω από την εκκλησία του χωριού για τα αποτελέσματα. Όπως σε όλα τα καλά… σόου τα αποτελέσματα ανακοινώθηκαν αργά –αργά και η αγωνία έφτασε στα ύψη.

Τελικά ο δυνατός διαγωνισμός δεν έλυσε όλα τα θέματα του… Δύο ομάδες ισοβάθμησαν στην πρώτη θέση! Τα Μυρμήγκια επανέλαβαν τη περσινή τους νίκη, μόνο που μοιράστηκαν την ασπίδα με τις Μέλισσες. Το Πλατύ πανηγύρισε λοιπόν για την ασπίδα της καλύτερης ομάδας αφού και οι δύο πρώτες ομάδες προέρχονται από το Πλατύ. Οι Καϊμακλιώτες από την άλλη δεν το έβαλαν κάτω και έτσι το κύπελλο για το τμήμα πού είχε το ψηλότερο μέσο όρο πήγε στο 2ο Τμήμα Καϊμακλίου.

H Παναγιώτα και ο Κύπρος πήραν το Ακριτικό Πένταθλο
Κυριακή, 03 Απριλίου 2016 22:07    PDF Εκτύπωση E-mail
Κυριακή, 03 Απριλίου 2016 22:07

Τι χρειάζεται άραγε να ξέρει ένα πραγματικός Ακρίτας; Ας τα πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά:

1. Πρώτα θα πρέπει να μπορεί με χάρτη και πυξίδα να φτάσει στον προορισμό του

2. Εκεί θα πρέπει να κατασκηνώσει και να κατασκηνώσει σωστά

3. Φυσικά αφού λατρεύει τη φύση θα πρέπει να ξέρει πώς να την εξερευνήσει, παρατηρώντας ζώα και πουλιά, αναγνωρίζοντας φυτά και πετρώματα

4. Θα επιβιώσει βέβαια ανάβοντας φωτιά και μαγειρεύοντας

5. Και τέλος θα το φιλοσοφήσει… με βραδινή κουβεντούλα.

Αυτά τα πέντε δοσμένα μέσα από πέντε δοκιμασίες, είχαν να αντιμετωπίσουν όσοι Ακρίτες βρέθηκαν το πρωινό της 1η Απριλίου έξω από το μοναστήρι του Αγίου Νεοφύτου στην επαρχία Λάρνακας. Οι Ακρίτες χωρισμένοι με κλήρωση από πριν σε δυάδες, ξεκίνησαν προς άγνωστη μέχρι εκείνη τη στιγμή κατεύθυνση. Με τα σακίδια στην πλάτη και ακολουθώντας οδηγίες έφτασαν στο χωριό Βάβλα όπου και κατασκήνωσαν. Στα σακίδια μπορούσαν να έχουν μόνο… δέκα αντικείμενα.

Η ανοιξιάτικη φύση ήταν στα φόρτε της κι έτσι η εξερεύνηση της ήταν απολαυστική. Παντού πράσινο και άνθη, ενώ το πουλιά ήταν παντού! Εξίσου απολαυστικό ήταν και το βραδινό φαγητό. Όλοι οι διαγωνιζόμενοι κατάφεραν να μαγειρέψουν το φαγητό τους πολύ καλά χρησιμοποιώντας μάλιστα σκεύη που έφτιαξαν μόνοι τους με υλικά από τη φύση.

Η βραδινή συζήτηση με θέμα που είχε επιλεγεί από πριν, ήταν πολύ ζωντανή. Επιχειρήματα, διαφωνίες και δυνατές απόψεις απ’ όλους.

Μ’ αυτά και μ’ αυτά οι Ακρίτες μας βρέθηκαν αργά το βράδυ στα αντίσκηνα τους για ύπνο. Την επόμενη μέρα πέραν του προγεύματος και του λυσίματος της κατασκήνωσης, αυτό που περίμεναν όλοι ήταν τα αποτελέσματα.

Και τα αποτελέσματα έδιναν τα βραβεία στη δυάδα της Παναγιώτας Μαυρή και του Κύπρου Νικολάου. Το πρώτο ποτέ Ακριτικό Πένταθλο ολοκληρώθηκε με επιτυχία και αναμένουμε πλέον την αξιολόγηση του για να δούμε αν θα καθιερωθεί…

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

Tελευταίες Ειδήσεις

Το υπέροχο ταξίδι μας στη Γερμανία!

Κυριακή 12-8-2018 Άφιξη στη Φραγκφούρτη Νωρίς – νωρίς φτάσαμε στο αεροδρόμιο της Φραγκφούρτης. Τακτοποιηθήκαμε σε ξενοδοχείο εκεί κοντά και παρόλη την… αϋπνία μας, πήραμε το μετρό για το κέντρο της...

Περισσότερα...

Όλα έτοιμα. Γερμανία ερχόμαστε!

Όλα έτοιμα! Μένει μόνο οι 37 ταξιδιώτες μας να ετοιμάσουν τις βαλίτσες τους. Σάββατο μεσάνυχτα στις 11 Αυγούστου, οι Ακρίτες - ταξιδιώτες θα μαζευτούν στο Πλατύ όπου με λεωφορείο θα...

Ανακοινώσεις

Βραβεύτηκαν οι καλύτεροι της χρονιάς

Όπως κάθε χρόνο ψηφίσαμε και φέτος τους καλύτερους της χρονιάς 2017-18. Έτσι το τελευταίο βράδυ της κατασκήνωσης μας στο Τρόοδος βραβεύτηκαν: ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟΠΟΡΟΣ: Δήμητρα Γιασεμή ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΕΞΕΡΕΥΝΗΤΗΣ: Ορέστης Λογίδης ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ...

Περισσότερα...

Πρόγραμμα στο δάσος Αθαλάσσας

Το ερχόμενο Σάββατο θα είναι το τελευταίο της χρονιάς και το πρόγραμμα μας θα γίνει στο πάρκο Εθνών στο δάσος Αθαλάσσας (είσοδος από τον δρόμο προς Γέρι) Το πρόγραμμα μας...